AUXILIAR POLIVALENT DE CUINA I BARRA 2.0

10 de maig 2016, 23:59 publicada per Javier PEREZ   [ actualitzat el 3 de juny 2016, 1:52 ]

Marxem a esmorzar

El passat 26 d’abril, l’empresa Aramark va fer possible que el grup d’auxiliars polivalents de cuina i barra poguessin anar a esmorzar a la cafeteria de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals de Blanquerna.

Aramark és una empresa líder en serveis d'alimentació en Universitats i la seva missió és donar suport a la gestió de les universitats, proporcionant-los el millor servei i una alimentació adaptada ja que construeixen propostes en funció de les necessitats de cada un dels diferents grups de consumidors: estudiants, docents i personal.

L’experiència va ser molt satisfactòria ja que, els/les joves van tenir l’oportunitat de valorar el funcionament del servei i les instal·lacions del recinte: primeres impressions, comunicació, disseny i col·locació dels productes, la cuina, etc. (tot això a part de rebre un esmorzar deliciós, és clar!) Poder observar en primera persona aspectes que es treballen durant el curs fa que els/joves connectin amb el que fan i és motivin encara més durant la formació.

PREPAREM SUSHI!

SushiLes classes de la formació d’Auxiliar polivalent de cuina i barra 2.0, que van començar a l’abril, estan donant els seus fruits;  avui els/les alumnes han preparat un plat deliciós: s’han atrevit amb el sushi!

El sushi és un dels plats més reconeguts de la gastronomia japonesa i cada cop s’està fent més popular arreu del món. La base del plat és l’arròs assaonat amb vinagre d'arròs, pastat amb una forma arrodonida i recobert de marisc, peixverdures o ou.

A la imatge podeu veure la presentació del plat d’una de les alumnes; què en penseu? gens malament per ser la primera vegada, oi?

A veure amb què més ens sorprenen aquest futurs i futures cambrers/eres!

El passat 18 d’abril va començar el període formatiu del Programa Injove a Calassanci, un programa finançat per la Generalitat i pel Fons Social Europeu.

La formació, Auxiliar polivalent de cuina i barra 2.0, té com a objectiu formar professionals de l’hostaleria  amb les habilitats necessàries per poder realitzar les tasques del servei de barra, sala i esdeveniments i les del servei de cuina.

Alguns dels aspectes claus que es treballaran durant la formació seran: l’emmagatzematge, preparació i servei d’aliments i begudes; l’acompliment de les normes d’higiene i seguretat; el tracte amb el client; la neteja d’estris i instal·lacions; etc. També s’inclou un apartat destinat a l’ús de les aplicacions TICs en l’àmbit de l’hostaleria (TPV, PDA, comandes digitals i aplicacions mòbils).